autofans.gr

Δευ Νοε 30, 2009 7:29 pm από Argyris

VAG COM TIPS Af-logo_banner-trans
Ο πρώτος Ελληνικός τόπος κοινωνικής δικτύωσης για τους φίλους του αυτοκινήτου.
http://autofans.gr


Σχόλια: 0


VAG COM TIPS

Πήγαινε κάτω

VAG COM TIPS Empty VAG COM TIPS

Δημοσίευση  Argyris Την / Το Κυρ Ιαν 11, 2009 6:20 pm

ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΛΕΙΔΩΜΑ
___________________________________________________________________
Select 46 (Comfort System with power windows)
Adaptation -> Function 10

-> Channel 03 (Auto-Lock)
The doors will lock automatically when the vehicle reaches a speed of 15 km/h or 10 mph (0 = off/1 = on).

-> Channel 04 (Auto-Unlock)
The doors will unlock automatically when the key is removed from the ignition switch (0 = off/1 = on).


BLOCKS ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΙΣΩΣ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑ ΤΟ ΕΛΕΓΧΟ ΜΕ VAG COM
___________________________________________________________________
2 για τον MAF
4 θερμοκρασία εισαγωγής και ψυκτικού κινητήρα (μέχρι 93-94)
20 για time-retard, με όριο το 6
26 knock sensors με όριο το 22
31 τιμές λάμδα
32 για closed loop και wot με όρια +-10%
34 θερμοκρασία στον καταλύτη (800 βαθμοί)
115 boost (actual/requested)
116 boost με διόρθωση από το καύσιμο, το αντιψυκτικό και από τις θερμοκρασίες εισαγωγής
130-131 θερμοκρασίες ψυκτικού, ψυγείου και χρήση των βεντιλατές
118 για το boost


ΒΓΑΖΟΝΤΑΣ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙΣΜΑ ΤΗΣ ΖΩΝΗΣ
___________________________________________________________________
To turn off the seat belt chime:
1) start VAG-COM
2) click: “select control module” button
3) in Direct Entry box type: 17
4) click: RECODE 07
5) In the Software Coding box should be a number (mine was 0007231). The first digit after the three 0s (7 in the above example) is derived this way:
1 - Brake Pad Wear indicator
2 - Seatbelt Warning
4 - Low Washer Fluid Warning
So if you'd like to be rid of the annoying Seat Belt Warning, subtract 2 from whatever is in that postion. In other words by changing the coding from 0007231 to 0005231 you'd get rid of the warning chime! If you change the number to 0001231 you would get rid of the seat belt chime AND the low washer fluid warning.
So enter the number you want and click: DO IT.
6) click: close controller, go back
7) click: go back


Block 036 - Ελεγχος λ μετά τον καταλύτη
___________________________________________________________________
Πας στο μπλοκ 36, πατάς basic settings, πατάς το φρένο και το κρατάς πατημένο, πατάς το γκάζι τέρμα (σηκώνει μόνο μέχρι 2000 στροφές) και κοιτάς τα πεδία.
Πεδίο 1: είναι το voltage του του σένσορα, πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 0 και 1V.
Πεδίο 4 γράφει test on ή off καθώς τεστάρει και μόλις τελείωσει το τεστ (σε λίγα δευτερόλεπτα) βγάζει "B1-S2 OK" που σημαίνει ότι είμαστε εντάξει ή "B1-S2 NOT OK" που σημαίνει ότι ο σένσορας πάει για βρούβες.
Αφήνεις το γκάζι, αφήνεις το φρένο και πατάς back to measuring blocks για να γυρίσεις πίσω.


Block 034 - Kατάσταση λ πριν τον καταλύτη
___________________________________________________________________
Πας στο μπλοκ 34, πατάς basic settings, πατάς το φρένο και το κρατάς πατημένο, πατάς τέρμα το γκάζι (σηκώνει μόνο μέχρι 2000 στροφές), και κοιτάς τα πεδία.
Πεδίο 3 είναι αυτό που μας ενδιαφέρει, πρέπει η τιμή να είναι πάνω από 0,80 - για εντελώς καινούργιο σένσορα η τιμή είναι 1,99 και η τιμή πέφτει ανάλογα την κατάσταση του σένσορα.
Πεδίο 4 γράφει test on ή off καθώς τρέχει το τεστ, και όταν τελειώσει βγάζει "B1-S1 OK", που σημαίνει ότι είμαστε εντάξει, ή "B1-S1 NOT OK" που σημαίνει ότι ο λ τα έχει παίξει ...
Αφήνεις το γκάζι, αφήνεις το φρένο και πατάς το measuring blocks για να γυρίσεις πίσω.


Block 046 - Ελεγχος καταλύτη
___________________________________________________________________
Ο καταλύτης πρέπει να είναι ζεστός και πάνω από 400 βαθμούς. Πας στο μπλοκ 46, πατάς basic settings, πατάς και κρατάς πατημένο το φρένο (γκάζι εδώ αν και το πάταγα δεν ανέβαζε καθόλου στροφές) και κοιτάς τα πεδία.
Πεδίο 3: εάν ο καταλύτης είναι εντάξει, η τιμή πρέπει να είναι κάτω από 0,50 στο τέλος του τεστ.
Πεδίο 4 δείχνει test on ή off και στο τέλος του τεστ βγάζει "CAT B1 - OK" ή "CAT B1 - NOT OK".
Αφήνεις το φρένο και πατάς το measuring blocks για να γυρίσεις πίσω.


ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ..
___________________________________________________________________
Hi, welcome to my VagCom Results worksheet. The aim of this worksheet is to produce the required figures/graphs from data provided by VagCom
to make things a little more simpler. As Vagcom has 000's of measuring blocks, with some of the info comlicated, unlabelled and in incorrect format.
Ok, So the instructions, Firstly you really need the full version of vagCom to do the cool stuff but I think you can cover most of it with
the demo version.This Worksheet will work out figures and produce easy graphs for the following Data Blocks/Required Data:
Firstly enter Outside Temp & Weight of Driver and Car kerb weight in KGS in the Spec tables Sheet. Car weight can be found in the owners manual
1)BHP (both @ Wheels & Flywheel) & Torque (NM & Lbs/Ft). This is done in two ways,
1st the easiest using Block #120 (not available on demo)
So how to do this. Firstly go into Vagcom, Engine, Measuring Blocks and log Block #120. Then log a run in 3rd or 4th gear from 1,500rpm
to redline and end log. Preferbly a long quiet road.Then copy the data from the log produced and paste into Specs Tables including: Timestamp, RPM, KPH, Current Load NM. Graph then produced in "BHP & LBFT Graph" and the max power/torque etc in the "Results" sheet & Also Power-Weight Ratio. However some chipped cars do report a lower reading as new code may not work accuratly with the ECU/Vagcom, So try next method:
OR
Begin data logging Block #003and do a full throttle acceleration run in a single gear from a rolling start (second or third) where law/road/traffic permitts!
At the end of the run, (redline) let off the gas, push in clutch, leaving the car in gear & Allow the car to coast freely back down to the start speed of the run.
Add the logged data into the three columns: Accel-Time Stamp, Vehicle Speed, and Decel-Time StampRPM in 'Spec Tables' & Results will be shown in Results' sheet under Smooth & Raw Torque/BHP which is calculated @ wheels. The graph for this is also on the 'Smooth Power' Sheet. (Most Compatible)
2) Boost. This is to be done @ Block #115 (not available on demo) and do a full run in 3rd or 4th as with power run from 1,500 rpm to redline. Then open The log & copy RPM, Requested Boost and Actual boost into relevant fields of the 'Spec Tables' sheet. This will then automatically be converted from: Mbar to Bar & Psi and will show the Max boost (all 3 measurement types) reached in the 'Results' sheet and a graph produced on 'Boost vs RPM' sheet
3) Intake Temps. As Temps have an effect on poiwer especially on chipped/modded cars its worth monitoring the temperatures on a 'hard' run. To do this Log block #118 (not available on demo) fusually a longish run in 3rd/4th after power run and place data into 'Spec Tables' sheet using RPM & Temp This will then put the Max intake temp into the 'Results' Sheet and produce a Graph on the Intake Temp Sheet.
3) Mass Air Flow (MAF). This is useful to see effectiveness of Induction/Airfilter Mods or to check the status of your Maf sensor using Block #002
Do a run again in 3rd or 4th from 1,500rpm to redline and then copy data from RPM & G/S into 'Spec Tables' sheet, with the Max figure shown in the 'Results' sheet and graph produced on the 'MAF' sheet.
5) Timing. This includes 0-60, 0-100, 1/4 mile and Max speed reached. This is probably the most difficult to do. Firstly find a long/quiet enough road.
Begin your sprint with TCS on/off your choice upto atleast 100mph (law permitting) and then end log. Then copy Data from log produced into 'Spec- Tables' sheet columns RPM, KPH, Timestamp. With Times/Speed beging produced in the 'Results' Sheet and in graph '0-60 & 0-100 Times' sheet & Also 'Quarter Mile Times' Sheet. From this data it will also produce Max G's Pulled In both 'Results' sheet & a graph in 'G Forces Exerted' sheet. (Probably- Pointless I know but cool!!) You will also get the duration time/rpm in the 'Results' sheet produced.
That?s Pretty much it, It has taken me a lot of time to compile this with help from others and I hope you use it well and enjoy it! Any recommendations or feedback would be Welcome and Feel free to pass this around as you see fit to those that would find use with it.


VAG COM BLOCKS
___________________________________________________________________
Group 000, General Engine Data, (no normalization)
Groups 001 - 009 General Engine Data
Groups 010 - 019: Ignition & Misfire Detection
Groups 020 - 029: Knock Control
Groups 030 - 049: Mixture Control, O2S Heating, Catalytic Converter
Groups 050 - 059: Engine Speed Control
Groups 060 - 069: Throttle Valve Control
Groups 070 - 079: Emission Control Systems (EVAP, Sec. AIR, EGR)
Groups 080 - 085: Control module identification
Groups 090 - 098 Camshaft & Intake Manifold Control
Groups 099 & 100: Compatibility Groups
Groups 101 - 109: Fuel Injection
Groups 110 - 119: Load Registration & Boost Pressure Control
Groups 120 - 129: Communication Between Control Modules
Groups 130 - 137: Engine cooling
Groups 140 - 147: BDE
Groups 160 - 169: Lambda Control for SULEV-ULEV


Duty cycle των μπεκ
___________________________________________________________________
Για να υπολογίσουμε το duty cycle των μπεκ, λογκάρουμε στο μπλοκ 002
και μετά ρίχνουμε τις τιμές στον τύπο
engine speed (rpm) x injection time (ms) / 1200 = το % που δουλεύουν τα μπεκ
Argyris
Argyris
Moderator
Moderator

Αριθμός μηνυμάτων : 57
Ημερομηνία εγγραφής : 12/07/2008
Τόπος : Αθήνα

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

VAG COM TIPS Empty Απ: VAG COM TIPS

Δημοσίευση  babis Την / Το Δευ Ιαν 12, 2009 5:18 pm

Βάλε ρε και το άλλο... Very Happy Very Happy Το "καλό" Very Happy

babis
Member
Member

Αριθμός μηνυμάτων : 32
Ημερομηνία εγγραφής : 29/10/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

VAG COM TIPS Empty Απ: VAG COM TIPS

Δημοσίευση  Argyris Την / Το Τρι Ιαν 13, 2009 10:25 am

babis έγραψε:Βάλε ρε και το άλλο... Very Happy Very Happy Το "καλό" Very Happy
Σιγά - σιγά, νά 'χει ενδιαφέρον Very Happy
Argyris
Argyris
Moderator
Moderator

Αριθμός μηνυμάτων : 57
Ημερομηνία εγγραφής : 12/07/2008
Τόπος : Αθήνα

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

VAG COM TIPS Empty Απ: VAG COM TIPS

Δημοσίευση  NICK5RS Την / Το Παρ Ιαν 16, 2009 6:25 pm

αν χρειαστεί να το βάλουμε στην πρίζα το δικό μου έτσι για τσεκ
υπάρχει κανείς διαθέσιμος ? Shocked

NICK5RS
Member
Member

Αριθμός μηνυμάτων : 30
Ημερομηνία εγγραφής : 30/10/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

VAG COM TIPS Empty Απ: VAG COM TIPS

Δημοσίευση  Argyris Την / Το Κυρ Ιαν 18, 2009 8:54 am

Wink
Argyris
Argyris
Moderator
Moderator

Αριθμός μηνυμάτων : 57
Ημερομηνία εγγραφής : 12/07/2008
Τόπος : Αθήνα

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

VAG COM TIPS Empty Απ: VAG COM TIPS

Δημοσίευση  NICK5RS Την / Το Παρ Ιαν 23, 2009 12:24 pm

cheers

NICK5RS
Member
Member

Αριθμός μηνυμάτων : 30
Ημερομηνία εγγραφής : 30/10/2008

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης